środa, 23 grudnia 2009

Marketing polityczny – ale co to takiego?

Chcąc w możliwie najprostszy sposób wyjaśnić czym jest marketing polityczny, wystarczy uświadomić sobie, że partia polityczna, jej program oraz najbardziej znani politycy są jak produkt, swoistego rodzaju towar, który chce się sprzedać. Aby przekonać obywateli do poparcia danej partii, konkretnego polityka czy projektu politycznego należy zastosować odpowiednie środki i techniki, które są wykorzystywane w handlu. Na tym skupia się marketing polityczny, który będąc formą komunikacji politycznej podpowiada wyborcom, który program jest najlepszy i dlaczego oraz jakiego kandydata poprzeć w czasie wyborów. W ten sposób służy on nadrzędnemu celowi polityki, jakim jest zdobycie i utrzymanie władzy. Zamykając marketing polityczny w ramy definicji można powiedzieć, iż jest to zespół technik, które są wykorzystywane przy budowaniu pozytywnego wizerunku partii, przekonaniu elektoratu do konkretnego projektu politycznego czy wyboru polityka na dane stanowisko. Ważne jest tutaj szerokie spojrzenie na to pojęcie, bowiem ograniczanie marketingu politycznego tylko do wyborów jest uproszczeniem. Politycy są przecież nierozerwalnie związani ze swoją partią polityczną, która chcąc osiągnąć stały sukces, korzysta z marketingu politycznego przez cały czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz