poniedziałek, 28 grudnia 2009

Czym posługuje się marketing polityczny?

Skuteczny marketing polityczny opiera się na dokładnie opracowanych strategiach, które są wcielane w życie przy pomocy konkretnych narzędzi marketingowych. W polityce jest jak w gospodarce, nic więc dziwnego, że strategia uzależniona jest od tego, czy chcemy sprzedać projekt polityczny, program wyborczy, polityka – kandydata czy też partię polityczną. W przypadku partii marketing polityczny jest procesem długofalowym, bowiem zaczyna się w momencie jej powstania, nadania jej dobrej nazwy i skrótu. Później trzeba już „tylko” zadbać o wybór odpowiedniego lidera, wizerunek ugrupowania, obecność w środkach masowego przekazu oraz – co najważniejsze – skuteczna kampanię wyborczą. Prawdziwe wyzwanie to także strategia sprzedaży polityka. Marketing polityczny ma tu za zadanie stworzenie pozytywnego wizerunku polityka, na który składają się takie elementy jak wygląd, życiorys czy działalność społeczna. Specjaliści pracują nad tym, aby zmienić sposób myślenia o kandydacie oraz przekonać społeczeństwo do jego działań. Porównanie polityka na przykład do samochodu, który chcemy sprzedać jest może daleko posuniętą metaforą, niemniej w obydwu przypadkach przeprowadzane są bardzo podobne kampanie reklamowe. Marketing polityczny podobnie jak handlowy odwołuje się często do emocji odbiorców.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz