sobota, 29 maja 2010

Marketing internetowy – handel na miarę XXI wieku


Nie od dziś wiadomo, że marketing jest takim rodzajem handlu, który wychodząc naprzeciw potrzebom klienta, stara się wykorzystać wszystkie możliwe sposoby dotarcia do niego. Liczy się pomysł, droga komunikacji, umiejętność przekazu oraz zasięg oddziaływania. Marketing posunął się nawet do tego, by kreować potrzeby potencjalnego klienta, by później je zaspokajać. Do tego umiejętnie wykorzystał możliwości, jakie w dzisiejszych czasach daje Internet. Marketing internetowy naturalnie ewoluował – w obecnej formie jest bardzo ważnym elementem działań marketingowych.

Marketing i Internet – korzystne połączenie

Internet, bez którego dziś nie można wyobrazić sobie życia, zdominował wiele dziedzin życia współczesnego społeczeństwa. Obecny jest także w handlu, dość szybko bowiem użytkownicy sieci skorzystali z możliwości robienia zakupów drogą internetową. Dziś marketing internetowy jest częścią tzw. e-commerce, czyli handlu elektronicznego. Im powszechniejszy stawał się dostęp do Internetu, tym coraz większego znaczenia nabierał marketing internetowy. Jego początki można datować na lata 90 – te minionego stulecia. Naturalnie były one dosyć proste i ograniczały się do nieskomplikowanych stron internetowych, bazujących głównie na tekście. Strony takie oferowały informacje lub produkty. Marketing internetowy z biegiem lat rozwijał się, by dziś oprócz informacji czy produktów sprzedawać także przestrzeń reklamową. Ta ostatnia stała się dostępna również dla średnich i małych przedsiębiorców. Reklama w Internecie stała się tak samo niezbędna, jak reklama w prasie, radiu czy telewizji. Warto dodać, że najpopularniejszą formą reklamy internetowej jest reklama w wyszukiwarkach – zajmuje się nią dział Search Engine Marketing (SEM).

Marketing w Internecie czyli dużo możliwości


Marketing internetowy stale się rozwija, specjaliści poszukują bowiem nowych dróg dotarcia do klienta za pomocą sieci. Zdaje się jednak, że najbardziej popularne są dwie formy, co do których można zaryzykować stwierdzenie, że dotyczą każdego internauty. Mam tu na myśli e-mail marketing oraz buzz marketing. Pierwsza wspomniana forma to nic innego jak wykorzystanie poczty elektronicznej do komunikowania się z klientami, także potencjalnymi. W ten sposób można nie tylko budować relacje z odbiorcami, ale również tworzyć wizerunek firmy. Narzędzia, którymi posługuje się e-mail marketing to newsletter, biuletyny i dzienniki elektroniczne oraz powszechnie znane reklamy w wiadomościach e-mail. Natomiast marketing szeptany (buzz marketing) ma na celu wywołanie pozytywnych rekomendacji u klientów na temat np. produktu.  
    




2 komentarze:

  1. Bardzo upodobałam sobie porady prawne online, więc chyba coś jednak jest w tym internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie ważną formą reklamy są media społecznościowe, dlatego warto zadbać o ich właściwy rozwój. Mało kto wie, jak właściwie podejść do tematu, dlatego polecam Wam interesujący artykuł na stronie https://centrumpr.pl/artykul/jak-przeprowadzic-kampanie-na-youtubie,146761.html .

    OdpowiedzUsuń